I-News

6/recent/ticker-posts

Header Ads Widget


Jadwal Open Trip dan Private Trip.
Private Trip, Mountain Guide, Porter Gunung, Paket Honeymoon, Study Tour, Family Gathering, Outbond, Outing, dll +62 85 643 455 865 (( WA / SMS / Telp )

Mahabbah Rindu



Sajadah Cinta Dalam Alunan Tasbih Mahabbah Rindu

Mahabbah Rindu

بِسْــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ اارَّØ­ِيم

Duhai Ukhti..
wahai yang bersemayam di dalam rasa dan diriku..engkau jauh dari penglihatan dan pandangan..engkau adalah ruhku jika aku tak memandangmu..engkau lebih dekat denganku dari segala pendekatan..

wahai yang bersemayam di antara perut dan iga..sekalipun tempat tinggalmu berjauhan dariku..kasih sayang tercurah untuk senantiasa mencinta..jika engkau tiada menggapainya ia akan membumbung..

Ya RABBI..
kusibukkan dia dengan cintaku..
seperti ENGKAU sibukan hatiku dengan cintanya..agar menjadi ringan apa yang bersemayam di hatiku..aku memohon kepada dzat yang membalikan keinginan..cintaku kepadanya dan cintanya kepadaku..atau biarkan cinta mengalir di hatiku..

ROBBI..
ku ingin memeluknya di saat hati sedang merindukan..ku ingin mendekapnya mesra agar kerinduan itu sirna..cinta bukanlah karena keindahan dan yang tampak di mata..tetapi karena yang menyatukan hati dan jiwa..

Ukhti..
Uhibbuki mitsla maa anti..Uhibbuki kaifa maa kunti..Wa mahmaa kaana mahmaa shooro..Anti habibatii anti..

Ukhti..
engkau sirami cinta dalam hatiku dengan indahnya perangaimu..kebahagiaanku lenyap ketika engkau bersedih..hidupku menjadikan terang ketika engkau tersenyum..

Ukhti..
engkau kebahagiaanku, tanamkanlah kebahagiaan selamanya..jiwa-jiwa kita telah bersatu bagaikan tanah tumbuhan..duhai harapanku, duhai ketenanganku,duhai kedamaianku,duhai ilhamku..indahnya hidup ini walaupun hari2ku berat asalkan engkau bahagia..

Ukhti..
Tetaplah menjadi pelangi dalam hidup ini

Sajadah Cinta Dalam Alunan Tasbih Mahabbah Rindu
https://www.facebook.com/pages/Sajadah-Cinta-Dalam-Alunan-Tasbih-Mahabbah-Rindu/156502054437632?sk=wall

Semoga apa yang telah disampaikan ini ada manfaatnya,

Bila ada salah lisan tak bermakna mohon dimaafkan yang benar itu pasti datangnya dari Allah S.W.T dan yang salah itu datangnya dari kelemahan diri ana pula.

Wallahù'alam bíshawab Wabíllahí taùfík walhídayah,

Wassalamù'alaíkùm warahmatùllahí wabarakatùh.

sumber :
  1. Sajadah Cinta Dalam Alunan Tasbih Mahabbah Rindu

Posting Komentar

0 Komentar